Stowarzyszenie Dziennikarzy RP w Katowicach

Znajdź na stronie

Kontakt

ul. Warszawska 37
40-010 Katowice

E-mail: sdrp.katowice@op.pl
Tel.: 32 253 07 38

Nr KRS: 0000344572

Sprawa Jarosława Ziętary

Sprawa Jarka Ziętary

Archiwum

Aktualności

Karbidki dla naszych dziennikarzy

Opublikowano: 26-02-2014, 11:07| Autor: redakcja | Ostatnia modyfikacja: 10-06-2014, 11:17

Dwaj nasi dziennikarze: Witold Gałązka i Maciej Dorosiński zostali laureatami tegorocznej nagrody Karbidka, przyznawanej przez Wyższy Urząd Górniczy oraz Fundację Bezpieczne Górnictwo im. Wacława Cybulskiego.

Marcin Dorosiński i Witold Gałązka z "Trybuny Górniczej" - laureaci nagrody Karbidka

W tym roku to wręczane za promocję bezpieczeństwa w górnictwie wyróżnienie zostanie przyznane już po raz czwarty. W poniedziałek, 10 lutego, ośmioosobowa kapituła ogólnopolskiego konkursu Karbidka, pod przewodnictwem dr. inż. Piotra Litwy, postanowiła uhonorować pięć osób w dwóch kategoriach.

Oprócz wspomnianych reprezentantów naszego wydawnictwa w kategorii „Prasa i portale internetowe” laureatką Karbidki 2014 została też Karolina Baca-Pogorzelska z dziennika Rzeczpospolita. W kategorii “Radio i telewizja” Karbidki otrzymają Przemysław Adamski z TVP Katowice oraz Andrzej Lampart z TVP Wrocław. Uroczyste wręczenie nagród odbędzie się 1 kwietnia, podczas XVI konferencji z cyklu “Problemy bezpieczeństwa i ochrony zdrowia w polskim górnictwie” w Zawierciu.

– Dziennikarze są sojusznikami nadzoru górniczego w podwyższaniu standardów bezpieczeństwa w polskim przemyśle wydobywczym. Konkurs ten jest formą podziękowania za całoroczny trud dziennikarski. Przyznając nagrody, doceniamy rzetelność zawodową, pracowitość, samodzielność i determinację w podejmowaniu tematów, z którymi trudno się przebić w natłoku informacji sensacyjnych i wydarzeniowych na łamy gazet, newsowe strony portali internetowych, anteny radiowe i telewizyjne – podkreśla Piotr Litwa, prezes WUG.

Karbidki dla dziennikarzy nawiązują do historycznej lampki górniczej. Organizatorzy konkursu są przekonani, że media publiczne mogą być edukacyjnym “kagankiem” w upowszechnianiu dobrych praktyk w górnictwie.