Konkurs na najlepsze okładki prasowe, po raz pierwszy również dla wydań elektronicznych
4 marca rozpoczął się XI Konkurs Izby Wydawców Prasy na Prasową Okładkę Roku. Nagrodą główną, statuetką GrandFront, uhonorowana zostanie najlepsza okładka opublikowana w prasie polskiej w 2012 roku. W tym roku po raz pierwszy do Konkursu zgłaszać można także elektroniczne wydania gazet i czasopism.
Do udziału w Konkursie Izba Wydawców Prasy zaprasza wydawców, redaktorów gazet i czasopism, a także twórców grafiki prasowej. Nagrodą GrandFront wyróżniona zostanie najlepsza strona tytułowa w polskiej prasie. Laureatów wytypuje Jury, w którym zasiadają uznani twórcy grafiki prasowej. Zwycięzcy poszczególnych kategorii tematycznych zostaną uhonorowani nagrodami ArtFront. Jury będzie miało również możliwość przyznania Nagrody Specjalnej za szczególne osiągnięcia artystyczne i edytorskie, które w innowacyjny oraz kreatywny sposób łączą tekst, ideę i rozwiązania graficzne.
Wychodząc naprzeciwko stosowanym nowym technologiom rozpowszechniania prasy, organizator Konkursu zdecydował po raz pierwszy w tej edycji Konkursu przyznać nagrody dla wydań elektronicznych gazet i czasopism. Statuetką ClickFront uhonorowany zostanie najlepszy prasowy portal gazetowy, zaś nagrodą TouchFront – najlepsza publikacja przeznaczona na urządzenia mobilne.
W Konkursie uczestniczyć mogą wszystkie redakcje pism drukowanych, których tytuły, zgodnie z datą wydawniczą, ukazały się w 2012 roku oraz posiadają własny numer ISSN. Wydania elektroniczne zgłaszać mogą redakcje, których tytuły obecne były na rynku w 2012 roku i posiadają numer ISSN. Termin zgłaszania prac konkursowych upływa 22 marca 2013 roku. Udział w Konkursie jest bezpłatny.
Wszelkie informacje dotyczące Konkursu, a także formularz zgłoszeniowy, znaleźć można na stronie internetowej: www.grandfront.pl.
Rozstrzygnięcie Konkursu oraz wręczenie nagród nastąpi 20 maja 2013 roku, podczas uroczystej Gali Finałowej na Zamku Królewskim w Warszawie.
Prace do Konkursu można zgłaszać w ośmiu kategoriach dla prasy drukowanej:
- dzienniki,
- czasopisma lokalne (o zasięgu poniżej województwa).
- czasopisma opinii,
- magazyny wielotematyczne,
- popularne czasopisma poradnicze dla kobiet,
- czasopisma branżowe,
- czasopisma hobbystyczne,
- magazyny offowe.
Wydania elektroniczne rywalizować będą w dwóch kategoriach:
- portale gazetowe,
- gazety i czasopisma na urządzenia mobilne.
Organizowany już po raz jedenasty Konkurs to najbardziej prestiżowe polskie wyróżnienie dla twórców grafiki prasowej. Jest miejscem prezentacji najbardziej twórczych, pomysłowych i profesjonalnie przygotowanych okładek gazet i czasopism, a statuetki GrandFront i ArtFront są znakiem wyróżniającym najlepsze osiągnięcia związane z opracowaniem graficznym prasy oraz wysoką jakością rozwiązań edytorskich.
Konkurs patronatem objął Pan Bogdan Zdrojewski Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Tradycyjnie wydarzenie wspierają firmy działające na rzecz polskiego rynku prasowego, takie jak: Empik, Poczta Polska, Polska Agencja Prasowa, Ruch S.A., QuadWinkowski oraz ZAIKS, a także Wydawcy Prasy, wśród których są: Agora SA, Wydawnictwo Bauer, Burda Media Polska, Gremi Media, Gruner+Jahr Polska, Media Regionalne, Murator SA, Spółka Polityka, Grupa Wydawnicza Polskapresse oraz Ringier Axel Springer Polska. Patronami medialnymi są Telewizja Polska, Polskie Radio oraz miesięcznik Press.
Więcej informacji o Konkursie znaleźć można na stronie internetowej: www.grandfront.pl.
Kontakt:
Michał Kwietniewski
PRIMUM Public Relations
tel. 22 690 67 49
e-mail: grandfront@primum.pl