Zarząd Agory osiągnął porozumienie z działającymi w firmie NSZZ “Solidarnością” oraz radą pracowników w sprawie zwiększenia skali zwolnień grupowych ze 135 do 190 osób. Firma szacuje, że rezerwa z tytułu kosztów zwolnień wyniesie 7,4 mln zł.
Zwolnienia grupowe trwają w Agorze od połowy października, początkowo miały objąć maksymalnie 135 osób, głównie z zespołu “Gazety Wyborczej”. W minionym tygodniu zarząd spółki poinformował, że zamierza pożegnać się w ramach zwolnień jeszcze z maksymalnie 55 osobami.
W poniedziałek wieczorem firma podała, że osiągnęła w tej sprawie porozumienie z funkcjonującą w spółce NSZZ “Solidarnością” oraz radą pracowników. Podpisano aneks do porozumienia z połowy października określającego warunki pierwszego etapu zwolnień. Na mocy tego porozumienia pracownicy dostający wypowiedzenie otrzymają dodatkowe wynagrodzenie oraz wsparcie przy poszukiwaniu nowej pracy i przekwalifikowaniu.
Zarząd porozumiał się też z organizacjami pracowniczymi, żeby ustalić warunki dobrowolnych odejść pracowników “Gazety Wyborczej” w 2017 roku “w razie zaistnienia przyczyny uzasadniającej konieczność ograniczania zatrudnienia”.
Do zeszłego tygodnia w ramach zwolnień grupowych pożegnano się już ze z 120 osobami, przede wszystkim z zespołu “Gazety Wyborczej”. Większość ma okres wypowiedzenia, więc będzie związana z firmą jeszcze przez kilka miesięcy. Zwolnieni zostali m.in. Iza Michalewicz, Wojciech Fusek, Maciej Kałkus, Wojciech Mazowiecki, Marek Wielgo, Piotr Skwirowski, Przemysław Zych i Jarosław Mikołajewski. Wiosną przyszłego roku “GW” odwoła swojego korespondenta w Waszyngtonie Mariusza Zawadzkiego i wysłannika w Brukseli Tomasza Bieleckiego.
Agora w komunikacie podała, że rezerwa finansowa związana ze zwolnieniami w czwartym kwartale br. wyniesie 7,4 mln zł.
W październiku Agora podpisała umowę sprzedaży swojej łódzkiej siedziby za 9,7 mln zł, a w zeszłym tygodniu – sprzedaży Discovery Polska za 14 mln zł 49 proc. udziałów spółki Green Content, nadającej od 2 grudnia kanał telewizyjny Metro.
W pierwszych trzech kwartałach br. wpływy ze sprzedaży “Gazety Wyborczej” zmalały w skali roku o 4,6 proc. do 76,5 mln zł, a przychody z reklam – o 22,5 proc. do 59,1 mln zł.