Stowarzyszenie Dziennikarzy RP w Katowicach

Znajdź na stronie

Kontakt

ul. Warszawska 37
40-010 Katowice

E-mail: sdrp.katowice@op.pl
Tel.: 32 253 07 38

Nr KRS: 0000344572

Sprawa Jarosława Ziętary

Sprawa Jarka Ziętary

Archiwum

Aktualności

TVP kończy rozmowy o pomiarach oglądalności i audycie Nielsena

Opublikowano: 25-07-2016, 06:32| Autor: redakcja | Ostatnia modyfikacja: 25-07-2016, 06:34

W tym tygodniu Telewizja Polska zakończy rozmowy z uczestnikami dialogu technicznego na temat pomiaru oglądalności treści wideo w telewizji i Internecie oraz dialogu na temat audytu panelu telemetrycznego Nielsen Audience Measurement.

Po zakończeniu obu procedur dialogu technicznego zarząd TVP podejmie decyzję w sprawie przetargów na badania oglądalności i audyt Nielsena. W rozmowach o pomiarze oglądalności najpoważniejszym partnerem TVP są brytyjska spółka Kantar Media oraz firma Gemius. W dialogu tym uczestniczy też 11 innych podmiotów: ADB, Beron, Biuro Badań Społecznych Question Mark, DTS St. Lubiński, Free Stream Media, Gunhed, JBD, NET Constructor – Tomasz Jaros, Netia SA, Paweł Klimczewski oraz występujące razem spółki: Ogólnopolski Panel Badawczy, Webvizarts i Quality Watch. W dialogu nie uczestniczy firma Nielsen Audience Measurement, będąca obecnie na polskim rynku jedynym dostawcą badań oglądalności telewizyjnej. Kontrakt Nielsena z TVP obowiązuje do 2019 roku.

Z kolei wykonaniem audytu panelu Nielsena zainteresowane są zagraniczne firmy audytorskie: CESP (robiła takie badanie w ub.r. dla innego polskiego nadawcy), 3M3A, Helen Harrison & Company, RSMB, MediaMARK i The Marketing Shop, a także polskie podmioty: Bluehill, Me On Mobile, Papagrin i Paweł Klimczewski.