W Telewizji Polskiej powstaje projekt ustawy medialnej, według którego telewizja i radio publiczne zrezygnują z reklam w zamian za pieniądze od nadawców komercyjnych.
Jak informuje “Fakt”, projekt przygotowywany pod patronatem prezesa TVP Jacka Kurskiego jest elementem rywalizacji szefa telewizji z wiceministrem kultury Krzysztofem Czabańskim. Ustawa medialna Krzysztofa Czabańskiego, według tabloidu, ma być wkrótce gotowa. Przewiduje ona zastąpienie obecnego abonamentu radiowo-telewizyjnego opłatą audiowizualną, która wyniesie 11-15 zł miesięcznie i będzie doliczana do rachunków za prąd. Natomiast w projekcie firmowanym przez prezesa TVP źródłem finansowania telewizji publicznej i publicznych rozgłośni radiowych są – według “Faktu” – nadawcy komercyjni. W zamian za to media publiczne zrezygnowałyby z reklam, oddając rynek dotychczasowym konkurentom. “Plan jest taki, by wysłać go od razu do prezesa PiS Jarosława Kaczyńskiego w czasie, gdy Czabański wyśle do Sejmu swoją wersję”, pisze o projekcie Jacka Kurskiego “Fakt”.
Nasz rozmówca z TVP potwierdza, że przy Woronicza rzeczywiście powstaje projekt ustawy medialnej odrębny od tego, nad którym pracuje zespół Krzysztofa Czabańskiego.